Protocol ouder/verzorger te woord staan
Als docent ben jij het gezicht van ZERO Freerunning en is het belangrijk dat je kennis hebt van zaken zodat je altijd met een antwoord kan geven mogen ouders/verzorgers vragen hebben.
Algemene informatie
Tel. Anton Frederiks: 06 587 426 63
Mail: info@zero-freeruning.nl
Site: www.zero-freerunnig.nl
Lidmaatschap: 30,00 p.m.
Benaderen
Zorg dat je ouders of aan het begin of aan het eind van de les te woord staat zodat het niet van je lestijd en aandacht afneemt.
Wanneer je een ouder/verzorger te woord staat zorg altijd dat je naar de groep blijft kijken zodat je altijd weet en ziet wat er gebeurd. Je kunt aangeven aan de ouder/verzorger dat je wel luistert maar de groep in de gaten wil houden, hiervoor is bijna altijd begrip.
Kijkles
Inschrijven voor kijklessen en permanent inschrijven kan via de site. Ieder kind mag 2x gratis meedoen aan een kijkles zij kunnen zich hiervoor opgeven via de site maar vaak weten ouders hier niet vanaf en hebben dan hun kind niet ingeschreven. Het is belangrijk dat de ouders eerst via de site zich ter plekke inschrijven zodat ze in het systeem staan. dit kan via www.zero-freerunning.nl/locaties
Ouders willen ook vaak eerst even kijken aan de kant. Je mag als docent zelf bepalen of je dit toestaat of dat je er door word gehinderd.
Vakantie/feestdagen
Freerunning gaat niet door in de vakanties en de meeste feestdagen, weet je het zelf niet dan kun je altijd doorverwijzen naar het lessenrooster dat op de site staat.
Instroom leerlingen
Normaal worden nieuwe leerlingen ingedeeld op leeftijd.
ZERO 1 8+
ZERO 2 12+
ZERO 3 14+
ZERO 4 Docenten en assistenten
Wanner een leerling instroomt met een hoger niveau dan zijn/haar leeftijdsgroep kan je als docent aanbieden om hem/haar een groep hoger te plaatsen. Sommige leerlingen vinden het niet fijn om in een oudere groep te zitten, dan plaats je de leerling in zijn/haar leeftijdsgroep.
Wanner het niveau van de nieuwe leerling veel lager is dan dat van de groep, en de leeftijd niet veel hoger dan de groep onder hem/haar, is het soms verstandig om de leerling eerst even in een lagere groep te plaatsen. Zo voorkom je dat je elke situatie moet aan passen aan hem/haar, ook bespaar je veel aandacht en tijd voor het uitleggen van situaties aan de nieuwe leerling.
De docent gaat over het hoger plaatsen van leerlingen, hij kijkt in welke groep de leerling het beste kan groeien en het meeste plezier kan hebben.